OBS De Triangel, Singel 6, 1381 AT   info@triangelweesp.nl    0294 413 509    Directeur: Leonie Webbers

Onze school is gevestigd in een karakteristiek gebouw aan de Singel. Het gebouw is begin jaren vijftig ontworpen.

In 2009 is de school geheel gerenoveerd. Ook zijn er lokalen aangebouwd.

Met subsidie van Jantje Beton is het schoolplein veranderd in een avontuurlijke natuurspeelplaats: Minder bestrating, veel groen en spannende speelplekken. De Triangel was voor Jantje Beton een van de zes voorbeeldscholen voor avontuurlijk spelen.

In het gebouw is een buitenschoolse opvang gevestigd. Hier worden zowel ’s morgens voor schooltijd als ’s middags na schooltijd kinderen opgevangen door BSO de Singel.

Met peuterspeelzaal “Onder Moeders Paraplu”, die in één van de gangen is gevestigd, bestaat een goede samenwerking.

In 2009 is ook een geheel nieuwe sportzaal gebouwd.

De schoolpopulatie van De Triangel is divers. De grootste groep heeft een achtergrond gekenmerkt door maatschappelijke betrokkenheid en een brede belangstelling voor kunst en cultuur.